@ai_new_ir

کوآه ۵ میلیون دلار جذب کرد تا تبلیغات به اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی بیاورد


چگونه استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان می‌توانند از محصولات هوش مصنوعی خود کسب درآمد کنند؟ استارتاپی به نام کوآه که به تازگی ۵ میلیون دلار بودجه اولیه جمع‌آوری کرده، معتقد است که تبلیغات قسمت بزرگی از پاسخ به این سوال است.

اگر زمانی را در اینترنت گذرانده‌اید، احتمالاً با تبلیغات زشت و تولید شده توسط هوش مصنوعی روبرو شده‌اید - اما تعداد آن‌ها در چت‌بات‌های هوش مصنوعی تاکنون به حداقل رسیده است. نیک برد، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کوآه، معتقد است که این موضوع به زودی تغییر خواهد کرد.

برد در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت: "هنگامی که این موضوعات از سان فرانسیسکو خارج شوند، تنها یک روش برای سودآوری آن‌ها در مقیاس جهانی وجود دارد. این بارها و بارها اتفاق افتاده است."

در واقع، کوآه قبلاً در اپلیکیشن‌هایی مانند دستیار هوشمند لوزیا، اپلیکیشن پدربودن Heal، ابزار تحقیقاتی Liner و پلتفرم خلاق DeepAI، تبلیغات ارائه کرده است. تبلیغ‌کنندگان آن‌ها شامل UpWork، General Medicine و Skillshare می‌شوند.

این تبلیغات به‌عنوان محتوای حمایت‌شده علامت‌گذاری شده‌اند و قرار است در زمان‌های مرتبط در گفتگوهای شما ظاهر شوند. برای مثال، اگر درخواستی درباره استراتژی‌های تجاری استارتاپی داشته باشید، اپلیکیشن می‌تواند تبلیغی از UpWork به شما نشان دهد که شما را به فریلنسرهای تجاری متصل کند.

برد معتقد است که کوآه می‌تواند پتانسیل بیشتری برای اپلیکیشن‌هایی با "جو" درونی ایجاد کند که اگر خالقان آن‌ها پشتیبانی مالی دریافت نکنند، ممکن است "خیلی گران برای اجرا در مقیاس بزرگ باشد".

دور سرمایه‌گذاری اولیه کوآه توسط Forerunnerهدایت شد و Commons South Park و کو-بنیان‌گذار AppLovin اندرو کارام نیز در آن شرکت کرده‌اند.

برد خاطرنشان کرد که برای شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کند، تبلیغات کاملاً موثر است، با نرخ کلیک 7.5٪ و کسب درآمد 10,000 دلاری شرکا در 30 روز اولیه خود در پلتفرم. او اضافه کرد که کوآه همه این‌ها را با تاثیر منفی کمتر بر تعامل کاربر انجام می‌دهد - هرچند که هدف نهایی او این است که تبلیغات کوآه به‌قدری مرتبط باشند که واقعاً تعامل کاربران را بهبود بخشند.