@ai_new_ir

ایلا: ابزار شخصی‌سازی لباس با هوش مصنوعی روانه بازار شد


پلتفرم ویورل که امکان اجاره کالاهای لوکس را به مشتریان ارائه می‌دهد، با همکاری فروشگاه‌های مد ریوالو و اف‌دبلیوآرد، ابزار شخصی‌سازی لباس با هوش مصنوعی به نام ایلا را معرفی کرده است.

این ابزار یک نمونه از چگونگی استفاده صنعت مد از تکنولوژی هوش مصنوعی برای ارتقاء تجربه مشتری است و از اولین همکاری‌ها به شمار می‌رود که سه خرده‌فروش با هم گرد آمده‌اند تا تجربه‌ای شخصی‌سازی ارائه دهند.

ایلا به کاربران در سه پلتفرم ذکر شده پیشنهاد می‌کند که چه کالاهایی برای تکمیل کردن تیپ‌شان بخرند یا اجاره کنند. به‌طور مثال، کاربران می‌توانند تقاضای پیشنهاداتی برای یک آخر هفته مجردی یا چمدان مناسب برای سفر داشته باشند و تکنولوژی ایلا از میان پلتفرم‌های ویورل، اف‌دبلیوآرد و ریوالو به جستجو می‌پردازد تا پیشنهادات تیپ ارائه دهد.

به‌طور نظری، هر چه بیشتر از ایلا استفاده شود، پیشنهادات بهتری ارائه می‌کند؛ این ابزار معادل پرسش از ChatGPT برای انتخاب لباس مناسب برای تعطیلات در میامی است.

بلیک گفن، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار ویورل، بیان کرده که امید دارد ایلا استرس بستن چمدان یا لباس پوشیدن روزمره را کاهش دهد. او افزود که طراحی و توسعه ایلا حدود یک سال به طول انجامیده است.

این دومین ابزار هوش مصنوعی از همکاری این سه شرکت است. پیشتر نیز پلتفرم‌های ویورل، ریوالو و اف‌دبلیوآرد در ابتدای سال یک ابزار با نام تکمیل تیپ معرفی کردند که برای ارائه پیشنهادات سریع لباس استفاده می‌شود.

گفن همچنین اشاره کرد که با ایلا، اعضا می‌توانند بدون هیچ محدودیتی و به‌راحتی خرید یا اجاره کنند، مشابه گفتگو با یک طراح زنده.