@ai_new_ir

چرا Runway به صنعت رباتیک به عنوان فرصت درآمد آینده نگاه می‌کند


Runway، پس از گذراندن هفت سال در ساخت ابزارهای تصویری برای صنعت خلاق، اکنون به دنبال فرصت‌های جدید در فناوری خود: رباتیک است.

این شرکت، که در نیویورک مستقر است، به دلیل مدل‌های تولید تصویری و عکس مبتنی بر هوش مصنوعی مشهور است. همچنین، اخیراً مدل Gen-4 خود برای تولید ویدیو را در مارس و مدل ویرایش ویدیو Aleph را در جولای منتشر کرده است.

به گفته آناستاسیس جرمانیدیس، هم‌بنیان‌گذار و مدیر فناوری در Runway، با بهبود مدل‌های جهانی این شرکت و واقعی‌تر شدن آن‌ها، علاقه‌مندی به‌سوی رباتیک و خودروهای خودران افزایش یافته است.

وی در مصاحبه‌ای با TechCrunch اظهار داشت: «ما معتقدیم این قابلیت شبیه‌سازی جهان بسیار گسترده‌تر از سرگرمی کاربرد دارد، حتی اگر زمینه سرگرمی برای ما همچنان بزرگ و همیشه در حال رشد باشد.»

شرکت‌های رباتیک از فناوری Runway برای تمرین شبیه‌سازی استفاده می‌کنند. جرمانیدیس افزود که تمرین ربات‌ها و خودروهای خودران در شرایط واقعی برای شرکت‌ها بسیار پرهزینه و زمان‌بر است و گسترش آن دشوار است.

اگرچه Runway می‌داند که نمی‌تواند به هیچ وجه آموزش واقعی در جهان را جایگزین کند، جرمانیدیس گفت که شرکت‌ها می‌توانند با اجرای شبیه‌سازی بر روی مدل‌های Runway از ارزش بسیاری برخوردار شوند، زیرا توانایی دارند تا به طور بسیار ویژه به متغیرها و موقعیت‌های خاص برسند.

وی افزود: «شما می‌توانید یک قدم به عقب بردارید و سپس اثر اقدامات مختلف را شبیه‌سازی کنید.» اگر ماشین این چرخش یا این عمل را انجام داد، نتیجه چه خواهد بود؟ ایجاد این روندها از همان زمینه، در دنیای فیزیکی بسیار دشوار است.»

Runway انتظار ندارند که خط جدایی کاملاً جداگانه‌ای برای مشتریان خود در زمینه ربات‌ها و خودروهای خودران منتشر کند. بلکه، این شرکت مدل‌های موجود خود را بهبود خواهد داد تا به بهترین نحو ممکن به این صنایع خدمت کند. همچنین، در حال تشکیل یک تیم تخصصی در زمینه رباتیک است.

جرمانیدیس افزود که اگرچه این صنایع در پیشنهادات اصلی شرکت به سرمایه‌گذاران نبوده‌اند، اما آنها با این توسعه همراه هستند. Runway بیش از 500 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران مانند Nvidia، گوگل و General Atlantic با ارزش‌گذاری 3 میلیارد دلاری جذب کرده است.

وی گفت: «روشی که به شرکت فکر می‌کنیم بر اساس یک اصل ساخته شده است، نه بر اساس بازار. آن اصل این ایده شبیه‌سازی است که بتوانید نمایندگی بهتری از جهان بسازید. وقتی این مدل‌ها واقعاً قدرتمند باشند، می‌توانید از آنها برای طیف گسترده‌ای از بازارها و صنایع مختلف استفاده کنید.»