@ai_new_ir

مشتریان ناشناخته 39٪ درآمد سه ماهه دوم انویدیا را تامین کردند


در سه ماهه دوم، انویدیا درآمدی معادل ۴۶.۷ میلیارد دلار گزارش کرده است که نشان‌دهنده افزایش ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل است. نزدیک به ۴۰٪ از این درآمد تنها از دو مشتری به دست آمده است که در یک گزارش به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده افشا شده است.

انویدیا اذعان کرده که یکی از این مشتریان ۲۳٪ و مشتری دیگر ۱۶٪ از درآمد دوره مذکور را فراهم کرده‌اند. هویت این مشتریان در این گزارش مشخص نیست و تنها به عنوان "مشتری A" و "مشتری B" معرفی شده‌اند.

در نیمه اول سال مالی، مشتری A و B به ترتیب ۲۰٪ و ۱۵٪ از کل درآمد را تأمین کرده‌اند. چهار مشتری دیگر ۱۴٪، ۱۱٪، ۱۱٪ دیگر و ۱۰٪ از درآمد سه ماهه دوم را تامین کرده‌اند.

شرکت اعلام کرده که این مشتریان همه مشتریان "مستقیم" هستند - مانند تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM)، یکپارچه‌سازان سیستم یا توزیع‌کنندگان - که تراشه‌ها را مستقیم از انویدیا خریداری می‌کنند. مشتریان غیرمستقیم، مانند ارائه‌دهندگان خدمات ابری و شرکت‌های اینترنتی مصرف‌کننده، تراشه‌های انویدیا را از این مشتریان مستقیم خریداری می‌کنند.

به بیان دیگر، غیرمحتمل به نظر می‌رسد که ارائه‌دهنده‌های بزرگ خدمات ابری مانند مایکروسافت، اوراکل، آمازون یا گوگل بتوانند به طور مخفیانه مشتری A یا B باشند - اگرچه این شرکت‌ها ممکن است غیرمستقیم مسئول این هزینه‌های عظیم باشند.

در حقیقت، نیکول کرِس، مدیر مالی انویدیا، اظهار کرده که "ارائه‌دهندگان بزرگ خدمات ابری" ۵۰٪ از درآمد مرکز داده انویدیا را تشکیل می‌دهند که به نوبه خود ۸۸٪ از کل درآمد شرکت را شکل می‌دهد.

دیو نوسل، تحلیل‌گر Gimme Credit به Fortune گفته است که با وجودی که "تمرکز درآمد در چنین گروه کوچکی از مشتریان یک ریسک قابل توجه محسوب می‌شود," خبر خوب این است که "این مشتریان پول نقد فراوانی در دست دارند، مقدار زیادی جریان نقدی آزاد تولید می‌کنند و انتظار می‌رود در سال‌های آتی به طرز چشمگیری در مراکز داده سرمایه‌گذاری کنند."