@ai_new_ir

Bevel برای همراه سلامت هوشمند خود ۱۰ میلیون دلار جذب کرد


بیشتر مردم اطلاعات سلامت خود را به صورت پراکنده دنبال می‌کنند؛ مثلاً ساعت هوشمند نشان‌دهنده مدت خواب است، یک اپلیکیشن تناسب‌اندام قدم‌ها را ثبت می‌کند، و اپلیکیشن دیگر کالری‌ها را شمارش می‌کند. اما کمتر ابزاری به افراد کمک می‌کند تا بفهمند این داده‌ها چطور به هم پیوسته‌اند.

Bevel، یک استارتاپ مستقر در نیویورک، اعتقاد دارد که این همان قطعه مفقوده در حرکت به سمت سلامت پیشگیرانه است. این شرکت برای گسترش همراه سلامت هوش مصنوعی‌اش که داده‌ها را از پوشیدنی‌ها و عادات روزانه خواب، تناسب‌اندام و تغذیه جمع‌آوری می‌کند، از General Catalyst مبلغ ۱۰ میلیون دلار جذب کرده است.

این سرمایه‌گذاری پس از سالی پرفراز و نشیب برای شرکت دو ساله در حوزه فناوری سلامت صورت گرفته است. Bevel می‌گوید که در سال گذشته بیش از هشت‌برابر رشد کرده و اکنون به بیش از ۱۰۰هزار کاربر فعال روزانه رسیده است. کاربر معمولی این اپلیکیشن را روزانه هشت بار باز می‌کند و نرخ نگهداشت بالای ۸۰٪ در ۹۰ روز را تجربه می‌کند، که در دسته‌ای که افراد اغلب پس از رسیدن به یک هدف کوتاه‌مدت تناسب‌اندام برنامه‌ها را رها می‌کنند، نادر است.

گری انگوین، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل Bevel، در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفت: «ما به سلامت به عنوان یک مسافرت پیوسته فکر می‌کنیم، نه یک فاز. Bevel جایی است که شما را همان‌طوری که هستید ملاقات می‌کند، از عادات شما می‌آموزد و به شما کمک می‌کند تا تغییرات کوچکی کنید که با گذشت زمان تأثیر زیادی می‌گذارند.»

اما با وجود برندهای همراه سلامت متعددی مثل Whoop و Oura و Eight Sleep، جهان به یک همراه جدید چرا نیاز دارد؟

به گفته آدیتیا آگاروال هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی Bevel، بسیاری از این اپلیکیشن‌های سلامت به دستگاه‌های سخت‌افزاری جانبی متکی هستند که مشتریان باید خریداری و نگهداری کنند. چون تهیه چنین دستگاه‌هایی می‌تواند گران باشد، فرصتی برای ایجاد محصولی فقط نرم‌افزاری هست که به مردم امکان استفاده از پوشیدنی‌های که در حال حاضر مالک آن‌ها هستند، می‌دهد.

آگاروال گفت: «یک حلقه یا باند ۵۰۰ دلاری برای بسیاری از مردم دست‌یافتنی نیست. ما از پوشیدنی‌های اصلی و منابع روزانه دیگر خود تاکنون داده‌های سلامت ارزشمندی تولید کرده‌ایم. ما می‌خواستیم چیزی بسازیم که برای مجموعه‌ای بسیار بزرگ‌تر از افراد در دسترس باشد.» کاربران Bevel ماهیانه ۶ دلار یا سالانه ۵۰ دلار پرداخت می‌کنند.

برخلاف اپلیکیشن‌های سلامتی که معمولاً بر یک حیطه مانند قدم‌ها، خواب یا تغذیه تمرکز می‌کنند، Bevel آن‌ها را در یک تجربه واحد ترکیب می‌کند. اپلیکیشن با Apple Watch و دیگر پوشیدنی‌های محبوب از طریق स्वास्थ्य اپلیکیشن و مستقیماً با مانیتورهای گلوکز مداوم مانند Dexcom و Libre همگام می‌شود. گارمین و ادغام‌های اضافی در حال توسعه است، به گفته شرکت.

تمام این اطلاعات در Bevel Intelligence، نرم‌افزار اصلی شرکت، تغذیه می‌شود که به تحلیل اطلاعات کلیدی و تطبیق توصیه‌ها برای هر کاربر کمک می‌کند، یادگیری نحوه واکنش بدن آن‌ها به استرس، حرکت، یا تغذیه.

داستان Bevel با درد آغاز شد - در واقع.

قبل از شروع شرکت در اواخر ۲۰۲۳، انگوین که قبلاً محصولاتی را درون کمپوس به رهبری سم التمن مدیریت می‌کرد و هم‌بنیان‌گذار بن یانگ، که بر روی یادگیری ماشین در Opendoor کار می‌کرد، زیرساخت استیبل‌کوین برای بنگاه‌ها را می‌ساختند. طبیعت شدید زندگی استارتاپی به این معنا بود که انگوین به سلامتی خود اندکی اهمیت می‌داد و درد مزمن کمرش ماه‌ها تشخیص داده نمی‌شد تا با وجود استفاده از پوشیدنی‌ها و دیدن مرتب دکترها.

او گفت: «هیچ‌چیزی نشان نمی‌داد که در واقع چه چیزی باعث درد کمرم می‌شد، حتی دکترهایم، که عجیب است، درست نیست؟» اینگونه بود که این ایده رقم خورد. زندگی هر کسی بسیار پیچیده است. چیزهای کوچکی وجود دارد که انجام می‌دهید و با هم انباشته شده و با گذشت زمان یک حالت مزمن ایجاد می‌کنند.

انگوین می‌گوید که شروع به جمع‌آوری داده‌های سلامتی‌اش، دنبال کردن خواب، تغذیه و قدم‌ها کرد و متوجه شد که مشکلات در این حوزه‌ها با گذشت زمان انباشته شده است. کم‌تحرکی از نشستن طولانی‌مدت، مشکلات خواب ناشی از تنظیمات تشک و وعده‌های غذایی حاوی سدیم زیاد که باعث افزایش التهاب شده بودند، همه نقش داشته‌اند.

به همین ترتیب، آگاروال، که قبلاً مدیر فنی در Dropbox و یک مهندس اولیه در Facebook بود، پس از سال‌ها کار شدید دچار فرسودگی شده بود. آنچه به او کمک کرد این بود که داده‌هایش را دستی، از طریق صفحات گسترده و ردیاب‌های متصل، وارد کرد تا انرژی‌اش را بازسازی کند.

وقتی با بن و گری درباره آنچه که با Bevel می‌ساختند صحبت کرد، دید که آن‌ها دیدگاه مشابهی دارند و به تیم پیوست. آگاروال می‌گوید: «ما همان ستاره شمالی را به اشتراک گذاشتیم، که کمک به مردم برای هوشمندتر شدن درباره سلامتی خودشان است.» او که همچنین شریک در South Park Commons است، سرمایه‌گذاری ۴ میلیون دلار را به همراه General Catalyst در اوایل امسال در Bevel انجام داده‌اند.

با سرمایه تازه و بدون برنامه برای ورود به حوزه پوشیدنی‌ها، Bevel قصد دارد تیم خود را گسترش دهد و به صورت افقی به خدمات و مشارکت‌های بیشتری که سلامت پیشگیرانه را در دسترس قرار می‌دهند، توسعه یابد.

نیرج آرورا، مدیر عامل General Catalyst گفت: «مأموریت Bevel در دموکراتیزه کردن سلامت از طریق هوش و طراحی ما را به شدت تأثیر قرار داده است. سطح تعامل آن‌ها از کاربران برجسته است و به بخشی از زندگی روزانه مردم تبدیل شده - نه فقط یک اپلیکیشن دیگر. ما از حمایت از این تیم در راه ساختن آینده سلامتی شخصی هیجان‌زده‌ایم.»