@ai_new_ir

روشی نوین برای مراکز هوش مصنوعی: استفاده از دانش پیشین کارمندان سابق


مراکزی که در زمینه هوش مصنوعی مشغول به کار هستند، به جای استفاده از قراردادهای گران‌قیمت با شرکت‌ها برای دریافت داده‌ها، روشی نوین را پیش گرفته‌اند: بهره‌گیری از دانش مدیران سابق آن شرکت‌ها. مدیرعامل مرکور، برندون فودی در گفت‌وگویی با تک‌کرانچ درباره چگونگی ارتباط کارمندان سابق بانک‌ها و شرکت‌های مشاوره با مراکز هوش مصنوعی توضیحاتی ارائه کرد.

مرکور یک بازارکار را ایجاد کرده که در آن کارمندان سابق موسسات مالی و قانونی به این مراکز متصل می‌شوند. برخی از مشتریان آن شامل اوپن‌ای‌آی، آنتروپیک و متا هستند.

فودی بیان کرد که برخی کمپانی‌ها از الگوریتم‌هایی که می‌توانند بخش زیادی از زنجیره ارزش آنها را اتوماتیک کنند، خوششان نمی‌آید. اما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به این داده‌ها نیاز است؛ بنابراین، استخدام کسانی که قبلاً در آن شرکت‌ها فعالیت داشتند الزامی است. فودی می‌گوید کارکنان مرکور تا ۲۰۰ دلار در ساعت برای پر کردن فرم‌ها و نوشتن گزارش‌ها حقوق می‌گیرند.

در مدت کمتر از سه سال، مرکور درآمد سالانه‌اش را به حدود ۵۰۰ میلیون دلار افزایش داده و ارزش‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری دریافت کرده است. فودی اذعان داشت که مرکور ممکن است نقطه ضعفی در بازار را فاش کند، اما آن را یک "گاف" نمی‌خواند.

او همچنین بیان کرد که شاید بازار مرکور شبیه به یک گیگ اکونومی (اقتصاد موقتی) جدید شود؛ مشابه با آنچه اوبر انجام داد. برخی از شرکت‌ها این آینده کاری جدید را پذیرفته‌اند، در حالی‌که برخی دیگر از روی قطع همکاری با مشتریان نگران هستند.

فودی معتقد است که دانش در درون ذهن کارمند باقی می‌ماند و متعلق به اوست، نه شرکتش. همچنین در تعدادی از آگهی‌های شغلی مرکور جایی دیده می‌شود که مرز میان دانش شخصی و داده‌های شرکت کمتر مشخص می‌شود.

مرکور از جمله اولین استارتاپ‌هایی بود که کارمندان با مهارت را استخدام کرد و با پرداخت‌های بالا آنان را تشویق به کمک در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی داد. حریفان مرکور فهمیده‌اند که برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی به تخصص بیشتری نیاز دارند.

بخش عمده‌ای از درآمد مرکور از چند محل تامین می‌شود و فودی امیدوار است تا در آینده با سایر صنایع همکاری کند. او معتقد است که با گذشت زمان، هوش مصنوعی به بهترین مشاوره دهنده و بانکی مستقل تبدیل خواهد شد.