@ai_new_ir

سوپر معلم: ساخت یک معلم خصوصی هوش مصنوعی برای دبستان‌ها


آموزش خصوصی یکی از مؤثرترین ابزارها برای بهبود وضعیت تحصیلی کودکان است، اما متأسفانه تنها تعداد کمی از کودکان در ایالات متحده به این آموزش دسترسی دارند. بررسی‌هایی که در سال ۲۰۲۳ از بزرگ‌ترین مناطق آموزشی کشور انجام شده است، نشان می‌دهد که کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان آموزش خصوصی دریافت می‌کنند. یکی از دلایل این امر هزینه بالای آموزش خصوصی است که برای بسیاری از خانواده‌ها غیرقابل تحمل است.

تیم نویکوف، مدیر محصول سابق گوگل و آموزگار، می‌خواهد این وضعیت را تغییر دهد. استارتاپ او به نام سوپر معلم یک برنامه آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان ابتدایی ارائه می‌دهد که هزینه ماهیانه آن ۱۵ دلار است و با برنامه سالانه به ۱۰ دلار کاهش می‌یابد. سوپر معلم قصد دارد آموزش خصوصی را به طور گسترده‌تری در دسترس خانواده‌ها در سراسر کشور قرار دهد.

این استارتاپ چهار ساله در حال جذب توجه است و اکنون به به تجربه‌ای جذاب تبدیل شده است. نویکوف می‌گوید حدود ۲۰,۰۰۰ خانواده برای سوپر معلم ثبت نام کرده‌اند و مدارس عمومی در نیویورک، نیوجرسی و هاوایی اکنون از این اپ استفاده می‌کنند. سوپر معلم به عنوان یکی از ۲۰ فینالیست برتر در میدان نبرد استارتاپ‌ها در همایش TechCrunch Disrupt 2025 در سانفرانسیسکو انتخاب شده است.

نویکوف قبلاً به عنوان معلم ریاضیات در شهر نیویورک فعالیت می‌کرد، ابتدا در هارلم و سپس در مدرسه دولتی معتبر Stuyvesant High School. او در مصاحبه‌ای با TechCrunch گفته است که تقریباً تمام دانش‌آموزان Stuyvesant آموزش خصوصی دریافت می‌کنند، در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان در هارلم این آموزش را نداشته‌اند و تفاوت در تجربه آموزشی آن‌ها بسیار چشمگیر بود.

نویکوف معتقد است که آموزش خصوصی بدون شک مؤثرترین مداخله‌ای است که می‌تواند برای کودکان ارائه شود و این اصلاً عادلانه نیست که همه این فرصت را ندارند. به همین دلیل او به دنبال مأموریتی است تا دسترسی به آموزش خصوصی را برای همگان دموکراتیک کند.

اپلیکیشن سوپر معلم دارای معلمان انیمیشنی با صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است که دانش‌آموزان را از طریق درس‌های تعاملی هدایت می‌کنند. دانش‌آموزان مثل یک مکالمه با معلم با اپلیکیشن صحبت می‌کنند. اما برخلاف بسیاری از ابزارهای آموزشی، سوپر معلم برای تولید پاسخ‌ها از مدل‌های زبانی بزرگ استفاده نمی‌کند. در عوض، محتوای آن از سیستم‌های معین ایجاد می‌شود که همیشه پاسخ‌های صحیح را ارائه می‌دهند و از ابهامات مدل‌های زبانی بزرگ اجتناب می‌کند.

نویکوف فکر می‌کند معلمان هوش مصنوعی می‌توانند تأثیر مفیدی بر زندگی کودکان داشته باشند، اما او مصمم است که هوش مصنوعی هرگز جایگزین معلمان در محیط‌های مدرسه نخواهد شد. او به معلمان هوش مصنوعی به عنوان ابزاری که معلمان می‌توانند استفاده کنند، مانند تخته‌های هوشمند یا ماشین‌حساب‌ها، نگاه می‌کند و نه به عنوان یک جایگزین کامل.

سوپر معلم تنها برای دانش‌آموزان ابتدایی قابل دسترسی است، تصمیمی که نویکوف جهت کمک به فرزندانش و به دلیل تعداد کم شرکت‌های تکنولوژی آموزشی که این گروه سنی را هدف قرار می‌دهند، اتخاذ کرده است. در آینده او امید دارد که به رده‌های سنی جوان‌تر و بزرگ‌تر گسترش یابد و با تعداد بیشتری از مناطق مدارس در سراسر ایالات متحده همکاری کند.