@ai_new_ir

ابزار جدید هوش مصنوعی آمازون به شما دلیل خرید محصولات پیشنهادی را می‌گوید


آمازون چند سالی است که ویژگی‌های هوش مصنوعی را به تجربه خرید خود اضافه کرده است. امروز، این شرکت ابزار جدیدی به نام «Help me decide» معرفی کرد که با توجه به جستجو‌ها، مشاهدات و تاریخچه خرید شما در آمازون، محصولات را پیشنهاد می‌دهد و توضیح می‌دهد چرا یک محصول خاص برای شما مناسب است.

به عنوان مثال، اگر به دنبال چادر کمپینگ هستید و قبلاً کیسه‌خواب چهار نفره، اجاق و چکمه‌های کمپینگ را بررسی کرده‌اید، ابزار «Help me decide» یک چادر گرم تمام‌فصل برای چهار نفر پیشنهاد می‌کند. این ابزار ابتدا به محدوده قیمتی که در حال مرور آن هستید پایبند می‌ماند، اما اگر بخواهید می‌تواند گزینه‌های ارزان‌تر یا گران‌تر نیز پیشنهاد دهد.

آمازون می‌گوید دکمه «Help me decide» پس از مرور چندین فهرست مشابه برای کاربر نمایش داده می‌شود. این دکمه همچنین در زیر گزینه «ادامه خرید برای» در بالای صفحه اصلی قرار دارد.

«Help Me Decide» با استفاده از هوش مصنوعی، محصولات را به نیازهای شما متناسب می‌کند و بعد از مرور چندین مورد مشابه، به تصمیم خرید شما اعتماد بیشتری می‌بخشد»، دنیل لوید، معاون شخصی‌سازی آمازون گفته است.

آمازون گفت که از مدل‌های زبانی بزرگ همراه با سرویس‌های اپلیکیشن هوش مصنوعی Bedrock آمازون وب سرویس، OpenSearch برای جستجو و SageMaker برای پیشنهاد استفاده می‌کند.

این ویژگی برای کاربران ایالات متحده در اپلیکیشن خرید آمازون در سیستم‌عامل‌های iOS و Android و روی وب در دسترس است.

در سال گذشته، این شرکت تجارت الکترونیکی ابزارهای خرید متعدد دیگری را به کار برده تا خرید بیشتری را تحریک کند. سال گذشته، دستیار هوش مصنوعی Rufus را معرفی کرد که به پرسش‌های کاربر درباره محصولات پاسخ می‌داد. سپس در اکتبر 2024، راهنماهای خرید با توان هوش مصنوعی برای بیش از 100 دسته‌بندی اضافه کرد و امسال شروع به ارائه خلاصه‌های صوتی محصول و بررسی‌ها کرد.

و سپس در سپتامبر، ابزار Lens Live را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد دوربین تلفن خود را به سمت چیزهای اطراف خود بگیرند و پیشنهاداتی از محصولات آمازون دریافت کنند.

شرکت‌های دیگر مانند گوگل، OpenAI و Perplexity نیز در حال سرمایه‌گذاری روی ابزارهای خرید با توان هوش مصنوعی هستند تا فروش بیشتری را تحریک کنند.