@ai_new_ir

نتفلیکس به سمت استفاده از هوش مصنوعی مولد در صنعت سرگرمی حرکت می‌کند


صنعت سرگرمی به دنبال راه‌های جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در فیلمسازی است و در این مسیر نتفلیکس پیشرو شده است. در گزارش مالی اخیر خود، نتفلیکس به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به خوبی آماده استفاده مؤثر از پیشرفت‌های هوش مصنوعی است.

نتفلیکس قصد ندارد از هوش مصنوعی مولد به عنوان ستون فقرات محتوای خود استفاده کند اما معتقد است که این فناوری می‌تواند به عنوان ابزاری برای افزایش بهره‌وری هنرمندان به کار رود.

مدیرعامل نتفلیکس، تد ساراندوس، در تماس سود خود اظهار داشت: «یک هنرمند بزرگ برای خلق آثار بزرگ لازم است. هوش مصنوعی می‌تواند ابزارهای بهتری به خلاقان ارائه کند تا تجربه کلی تلویزیونی/سینمایی اعضای ما را بهبود بخشد، اما اگر شما داستان‌گوی خوبی نباشید، هوش مصنوعی به‌تنهایی نمی‌تواند شما را به یک روایتگر برجسته تبدیل کند.»

اوایل امسال، نتفلیکس برای اولین بار از هوش مصنوعی مولد در فیلمبرداری نهایی یک برنامه آرژانتینی به نام "The Eternaut" استفاده کرد تا یک صحنه از فروپاشی یک ساختمان را خلق کند. از آن زمان به بعد، فیلمسازان پشت "Happy Gilmore 2" از هوش مصنوعی برای جوان‌سازی شخصیت‌ها در صحنه افتتاحیه فیلم استفاده کردند، در حالی که تهیه‌کنندگان "Billionaires’ Bunker" از فناوری به‌عنوان ابزاری برای پیش‌تولید به منظور تجسم طراحی لباس و صحنه بهره بردند.

ساراندوس اضافه کرد: «ما مطمئنیم که هوش مصنوعی به ما و همکاران خلاقمان کمک خواهد کرد که داستان‌ها را بهتر، سریع‌تر و به روش‌های جدیدتر روایت کنیم. ما به‌طور کامل به این ایده وابسته‌ایم، اما تنها به دنبال نوآوری برای نوآوری نیستیم.»

هوش مصنوعی به موضوعی حساس در صنعت سرگرمی تبدیل شده است زیرا هنرمندان نگران این هستند که ابزارهای مبتنی بر مدل‌های زبانی که از داده‌های هنری آنها بدون رضایت استفاده کرده‌اند، می‌تواند تأثیر منفی بر کار آنها داشته باشد. با وجود اینکه نتفلیکس به‌عنوان پیشرو در این زمینه شناخته شده، به نظر می‌رسد که استودیوها بیشتر از هوش مصنوعی برای جلوه‌های ویژه استفاده خواهند کرد و نه جایگزینی برای بازیگران، گرچه اخیراً یک بازیگر هوش مصنوعی موجب بحث‌های زیادی در هالیوود شد.

این مباحث زمانی تشدید شد که سازنده ChatGPT، اپن ایرای، مدل تولید صوت و ویدیوی Sora 2 را منتشر کرد. این مدل بدون محدودیت‌هایی که مانع تولید ویدیوهای برخی بازیگران و شخصیت‌های تاریخی می‌شوند، عرضه شد. همین هفته گذشته، سازمان تجارت هالیوود SAG-AFTRA و بازیگر برایان کرانستون از اپن ایرای درخواست کردند که محدودیت‌های قوی‌تری برای جلوگیری از دیپ‌فیکینگ بازیگرانی مانند خود کرانستون ایجاد کند.

وقتی یکی از سرمایه‌گذاران از ساراندوس در مورد تأثیر Sora بر نتفلیکس پرسید، او گفت که «این منطقی است» که محتوای خالقان تحت تأثیر قرار بگیرد، اما او نگرانی کمتری نسبت به صنعت فیلم و تلویزیون دارد — یا حداقل به سرمایه‌گذاران اینطور می‌گوید.

او افزود: «ما نگران جایگزینی خلاقیت توسط هوش مصنوعی نیستیم.»

درآمد سه‌ماهه نتفلیکس ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسید، اگرچه این پایین‌تر از پیش‌بینی شرکت بود.