@ai_new_ir

تکنولوژی تشخیص شباهت یوتیوب به صورت رسمی عرضه شد


یوتیوب اعلام کرد که تکنولوژی تشخیص شباهت آنها به صورت رسمی برای سازندگان محتوا در برنامه پارتنر یوتیوب راه‌اندازی شده است. این تکنولوژی به سازندگان اجازه می‌دهد که درخواست حذف محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی که از چهره یا صدای آنها استفاده می‌کند، بدهند.

این اولین موج از انتشار این تکنولوژی است، یک سخنگوی یوتیوب به TechCrunch اطلاع داد و افزود که سازندگان واجد شرایط ایمیل‌هایی را امروز صبح دریافت کردند.

تکنولوژی تشخیص شباهت یوتیوب محتواهایی را که از چهره و صدای سازندگان به وسیله هوش مصنوعی تولید شده‌اند شناسایی و مدیریت می‌کند.

این تکنولوژی برای جلوگیری از سوءاستفاده از شباهت افراد طراحی شده است، چه برای تبلیغ محصولاتی که آنها تایید نکرده‌اند و چه برای انتشار اطلاعات غلط. در سال‌های اخیر، مثال‌های زیادی از سوءاستفاده از شباهت‌های هوش مصنوعی وجود داشته است، از جمله استفاده شرکت Elecrow از صدای جعلی یوتیوبر Jeff Geerling برای تبلیغ محصولاتش.

در کانال Creator Insider، یوتیوب آموزش‌هایی ارائه کرده است که چگونه سازندگان می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند. برای آغاز مراحل استفاده، سازندگان باید به تب «شباهت» رفته، به پردازش داده‌ها رضایت دهند و با استفاده از گوشی هوشمند خود، کد QR نمایش داده شده را اسکن کنند که آنها را به صفحه‌ای برای تایید هویت هدایت می‌کند. این فرآیند نیازمند ارائه کارت شناسایی و یک ویدئوی سلفی کوتاه است.

پس از اینکه یوتیوب به سازنده اجازه استفاده از ابزار را داد، آنها می‌توانند تمام ویدئوهای شناسایی شده را مشاهده کرده و درخواست حذف طبق رهنمودهای حریم خصوصی یوتیوب ارائه دهند، یا درخواست حق تکثیر بدهند. گزینه‌ای برای آرشیو ویدئو نیز وجود دارد.

سازندگان می‌توانند در هر زمانی از استفاده از این تکنولوژی انصراف دهند و یوتیوب ۲۴ ساعت پس از آنها از نمای رفتن به ویدئوهای دیگر دست خواهد کشید.

تکنولوژی تشخیص شباهت از اوایل امسال در حالت آزمایشی بوده است. یوتیوب سال گذشته اعلام کرد که با Creative Artists Agency (CAA) همکاری کرده‌است تا به هنرمندان، ورزشکاران و سازندگان کمک کند محتوای استفاده شده با شباهت مصنوعی آنها را شناسایی کنند.

پشتیبانی یوتیوب از قانونی به نام NO FAKES ACT در آوریل اعلام شد که به دنبال حل مسئله ساخته‌های هوش مصنوعی است که با تقلید چهره یا صدای افراد، دیگران را فریب داده و محتوای مضر تولید می‌کنند.