@ai_new_ir

ادوبی خدمات سفارشی سازی مدل‌های هوش مصنوعی مولد را برای شرکت‌ها راه‌اندازی کرد


شرکت طراحی خلاق ادوبی خدمات جدیدی برای مشاغل معرفی کرده که شامل مدل‌های هوش مصنوعی مولد سفارشی است.

ادوبی در روز دوشنبه Adobe AI Foundry را به بازار عرضه کرد، خدماتی جدید که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با این کمپانی همکاری کرده تا مدل‌های هوش مصنوعی مولد سفارشی بر اساس برندینگ و مالکیت معنوی خود بسازند.

مدل‌های سفارشی کارخانه که می‌توانند متن، تصاویر، ویدئو و حتی صحنه‌های سه‌بعدی تولید کنند، بر اساس خانواده مدل‌های هوش مصنوعی Firefly ادوبی توسعه یافته‌اند. این مدل‌های Firefly در سال 2023 عرضه شدند و کاملاً بر اساس داده‌های دارای مجوز آموزش دیده‌اند. سرویس کارخانه ادوبی این مدل‌ها را با استفاده از مالکیت معنوی هر مشتری به طور خاص تنظیم می‌کند.

قیمت‌گذاری این خدمات براساس میزان استفاده است و مانند بسیاری از محصولات دیگر ادوبی به صورت اشتراکی خریداری نمی‌شود.

هانا السکر، معاون امور تجاری جدید هوش مصنوعی مولد در ادوبی، به TechCrunch گفت که این سرویس یک گسترش طبیعی از محصولات هوش مصنوعی سازمانی این شرکت است و مشتریان به دنبال سفارشی‌سازی بیشتر هستند.

السکر گفت: «این مسئله بسیاری از توانایی‌هایی را که قبلاً داشتیم را به سطح بالاتری می‌برد. سازمان‌ها از ما خواسته‌اند که وارد کار شویم و به آن‌ها مشاوره بدهیم و شریک خلاق و اصلی بازاریابی AI آن‌ها باشیم.»

از زمان راه‌اندازی مدل‌های Firefly در سال 2023، شرکت‌ها با استفاده از آن بیش از 25 میلیارد دارایی ایجاد کرده‌اند.

السکر اظهار داشت: این مدل‌های سفارشی به برندها کمک خواهد کرد که بهتر کمپین‌های تبلیغاتی خود را بسازند. یک مشتری می‌تواند یک کمپین تبلیغاتی برای یک محصول ایجاد کرده و از یک مدل سفارشی ادوبی برای تولید همان تبلیغ در فصول، زبان‌ها یا فرمت‌های مختلف استفاده کند.

او گفت: «این بسیار شخصی‌سازی شده است. ما سال‌ها درباره تجارت شخصی‌سازی شده صحبت کرده‌ایم، اما هوش مصنوعی مولد و Firefly آن را ممکن می‌سازند که برند را در دست مصرف‌کننده به شیوه‌ای قابل تطابق قرار دهند.»

با وجود قابلیت‌های ابزارهای جدید، السکر گفت که ادوبی قصد ندارد به هیچ وجه خلاقیت انسانی را جایگزین کند، بلکه به آن‌ها نسخه‌های بهتری از ابزارهایی که پیش از این برای ایجاد محتوای خود استفاده می‌کردند، ارائه می‌دهد.

السکر افزود: «موضع ما این است که انسانیت در مرکز خلاقیت قرار دارد و نمی‌توان آن را جایگزین کرد. ما در طول دهه‌ها در کسب و کار ارائه ابزارهای خلاق بوده‌ایم که به ارتقای داستان‌سرایی و توانایی شما در تجسم و اجرای دیدگاه خلاقانه شما کمک می‌کند. Firefly و کارخانه فقط نسل بعدی ابزارهایی هستند که توانایی شما را در داستان‌گویی ارتقا می‌بخشد.»