@ai_new_ir

واحد هوش مصنوعی SK Telecom برنامه بازنشستگی اختیاری ارائه می‌دهد


غول مخابراتی کره جنوبی، SK Telecom، تغییراتی در بخش جدید واحد هوش مصنوعی خود، AI CIC، تنها چند هفته پس از راه اندازی آن اعمال کرده است. به کارمندان این واحد برنامه بازنشستگی اختیاری پیشنهاد شده به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای گردهم آوردن بخش‌های مختلف مرتبط با هوش مصنوعی شرکت، که خود شرکت به TechCrunch تأیید کرده است، بوده است.

یک سخنگوی SK Telecom به TechCrunch گفت: "در اواخر سپتامبر، SK Telecom اعلام کرد که AI CIC (شرکت در شرکت) تأسیس شده و تأیید کرد که ساختار سازمانی دقیق تا پایان ماه اکتبر مشخص خواهد شد. برنامه خاص بازنشستگی کاملاً به عنوان یک اقدام حمایتی بوده و به هیچ وجه اقدام به کاهش یا تعدیل نیرو نمی‌باشد."

این برنامه بازنشستگی اختیاری هیچ تعدیل اجباری را شامل نمی‌شود و هدف اصلی آن حمایت از کارمندانی است که نقش‌ها، سازمان‌ها یا محل‌های کار آن‌ها ممکن است تغییر کند. کارکنانی که انتخاب می‌کنند در شرکت بمانند ممکن است به دفاتر منطقه‌ای منتقل شوند.

جزئیات برنامه بازنشستگی اختیاری به کارمندان در تمام سطوح تجربه، اعم از کارکنان جوان و باتجربه ارسال شده است، ظاهراً واحد AI حدود ۱۰۰۰ کارمند دارد.

واحد AI CIC به منظور گردهم آوردن واحدهای مختلف مرتبط با هوش مصنوعی SK Telecom تحت یک سازمان متمرکز ایجاد شده است. "این ادغام شامل ساده‌سازی نقش‌ها و توابع تکراری است که ممکن است به تغییراتی مانند انتقال نقش‌ها، هماهنگی سازمانی یا جابجایی‌ها منجر شود."

واحد جدید بر توسعه نماینده هوش مصنوعی شخصی SK Telecom، به نام A. (تلفظ "ای دات")، عملیات مرکز داده هوش مصنوعی، کسب و کار AI سازمانی، همچنین همکاری‌های جهانی و سرمایه‌گذاری‌های AI نظارات خواهد داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسته‌های جداسازی بر اساس سابقه کاری و موقعیت کارکنان متفاوت خواهد بود، اما سخنگوی به TechCrunch گفت که هیچ هدف داخلی از این نوع برای شرکت تعیین نشده است. "از آنجا که مشارکت کاملاً داوطلبانه است، در این مرحله پیش‌بینی تعداد کارکنانی که ممکن است بر سازمان به عنوان یک کل تأثیر بگذارد، دشوار است."

این تغییرات در زمانی صورت می‌گیرد که SK Telecom در تلاش است تا با تمرکز خاص روی هوش مصنوعی عملیات خود را ساده‌سازی کند و بهره‌وری را بالا ببرد. شرکت برنامه‌ریزی کرده که بخش AI تا سال ۲۰۳۰ به درآمد سالانه ۵ تریلیون وون (حدود ۳.۵ میلیارد دلار) برسد و امیدوار است سرویس‌های B2C و B2B مبتنی بر AI و همچنین زیرساخت‌های مرتبط این رشد را تسریع کنند.

این غول مخابراتی اخیراً یک تلاش جهت‌ساز بر زیرساخت‌های AI راه‌اندازی کرده و کارت‌های گرافیکی Nvidia Blackwell را به عنوان سرویس ارائه می‌دهد و اوایل این ماه با OpenAI همکاری کرده تا مراکز داده AI را در جنوب غربی کره به عنوان بخشی از ابتکار ‘Stargate Korea’ توسعه دهد.