@ai_new_ir

کایاک با معرفی 'حالت هوش مصنوعی' به سوالات سفر پاسخ می‌دهد


موتور جستجوی سفر کایاک اکنون به کاربران امکان می‌دهد پیش از رزرو، با استفاده از هوش مصنوعی در مورد سفر تحقیق کنند. این شرکت این هفته ویژگی 'حالت هوش مصنوعی' را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا سوالات مرتبط به سفر بپرسند، بلیط‌ها را مقایسه کنند و هتل و خودروها را از طریق یک چت‌بات هوشمند رزرو نمایند.

این ویژگی در دسکتاپ و وب موبایل در دسترس است و از ادغام کایاک با ChatGPT بهره می‌برد تا نتایج مرتبط ارائه دهد.

این اقدام پس از عرضه Kayak.ai در ماه آوریل انجام شده که به عنوان یک پلتفرم آزمایشی برای کار با تکنولوژی AI ساخته شده است. این سایت داده‌ها و ابزارهای کایاک را با تکنولوژی OpenAI ترکیب می‌کند و به تیم فنی کایاک اجازه می‌دهد ویژگی‌های AI را پیش از پیاده‌سازی در Kayak.com امتحان کنند.

در اصل، ویژگی حالت هوش مصنوعی همان قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که سایت Kayak.ai ارائه می‌کرد، اما اکنون مستقیماً در وب‌سایت کایاک تعبیه شده است.

این شرکت پیشنهاد می‌کند که کاربران می‌توانند از چت‌بات ایده‌های سفر بگیرند، شهرهایی برای پرواز به مقصد با قیمتی خاص پیدا کنند، بهترین قیمت‌ها را برای مقصد موردنظر پیدا کنند، امکانات هتل‌ها را مقایسه کنند، پروازهای بدون توقف بیابند، و گزینه‌های اجاره خودرو را ببینند.

همچنین کاربران می‌توانند سوالات بازتر مانند 'می‌خواهم برای شب سال نوی به جایی بروم - به کجا بروم؟' بپرسند تا پیشنهاداتی بدون داشتن مقصد مشخص دریافت کنند.

این ویژگی در مراحل اولیه برنامه‌ریزی سفر به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کاربران AI به مشتريان واقعی تبدیل خواهند شد یا خیر.

حالت هوش مصنوعی ابتدا به زبان انگلیسی در ایالات متحده در دسترس است، اما به زودی به کشورهای دیگر و زبان‌های مختلف گسترش خواهد یافت. این شرکت همچنین قصد دارد ویژگی را در بسترهای بیشتری گسترش دهد و به زودی از درخواست‌های مبتنی بر صدا پشتیبانی کند.

سفر یکی از حوزه‌هایی است که توسط ارائه‌دهندگان AI و شرکت‌های سفر مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا انجام رزرو آنلاین می‌تواند تجربه‌ای خسته‌کننده و طاقت‌فرسا برای مصرف‌کنندگان باشد.