@ai_new_ir

Salesforce از Agentforce 360 در رقابت داغ هوش مصنوعی رونمایی کرد


شرکت Salesforce روز دوشنبه تازه‌ترین نسخه از پلتفرم عامل هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد. این اقدام در حالی انجام می‌شود که روزبه‌روز به رقبای جدید در بازار هوش مصنوعی افزوده می‌شود و Salesforce در تلاش است تا مشتریانی از بخش‌های مختلف به نرم‌افزار هوش مصنوعی خود جذب کند.

شرکت با معرفی پلتفرم جدید با نام Agentforce 360 و قبل از آغاز کنفرانس سالیانه Dreamforce که در ۱۴ اکتبر شروع می‌شود، گام بزرگی برداشت. این نسخه جدید شامل راه‌های بهبودیافته‌ای برای هدایت عوامل هوش مصنوعی از طریق متون، ایجاد و به‌کارگیری آن‌ها و زیرساخت‌های جدید برای اپلیکیشن پیام‌رسان Slack است.

یکی از ویژگی‌های برجسته Agentforce 360، ابزار جدید القاگری هوش مصنوعی به نام Agent Script است که در نوامبر وارد فاز بتا می‌شود. با این ابزار، کاربران می‌توانند عوامل هوش مصنوعی خود را طوری برنامه‌ریزی کنند که در پاسخ‌گویی به موقعیت‌های "اگر/آنگاه" انعطاف‌پذیرتر و بهتر عمل کنند.

کاربران می‌توانند مدل‌های "استدلال" را که ادعا می‌کنند قبل از پاسخ‌دادن از آن‌ها استفاده می‌کنند، امتحان کنند. Anthropic، OpenAI و Google Gemini عاملان "استدلال" را قدرت می‌دهند.

Salesforce همچنین ابراز کرد که از ابزار جدید Agentforce Builder که امکان ایجاد، تست و پیاده‌سازی عوامل هوش مصنوعی را به‌طور یکجا فراهم می‌کند، رونمایی کرده‌است. این ابزار که در نوامبر وارد فاز بتا می‌شود شامل ابزار کدگذاری Agentforce Vibes است که اوایل این ماه معرفی شد.

شرکت اعلام کرد که در حال انجام یکپارچه‌سازی گسترده‌تر میان Agentforce و Slack است. Salesforce گفت از این ماه، برنامه‌های اصلی آن از جمله Agenforce Sales، IT و HR به‌صورت مستقیم در Slack ظاهر خواهند شد و این تبدیل‌ها تا آغاز سال ۲۰۲۶ گسترش خواهند یافت.

Slack نسخه جدیدی از ربات خود به نام Slackbot را آزمایش می‌کند که به عنوان یک عامل هوش مصنوعی شخصی‌تر طراحی شده و از کاربران یاد می‌گیرد تا بینش‌ها و پیشنهاداتی ارائه دهد.

این به‌روزرسانی اخیر Salesforce در بازاری ارائه می‌شود که همچنان شاهد عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی به مشتریان سازمانی است، در حالی‌که سازمان‌ها در دریافت بازگشت سرمایه از این ابزارها با چالش روبه‌رو هستند.

شرکت Anthropic، که برای تحقیقات موسسه مشاوره‌ای عظیم Deloitte به توافق رسیده است، اعلام کرد که با IBM نیز یک همکاری استراتژیک ایجاد کرده است. Salesforce فخر می‌ورزد که Agentforce 12,000 مشتری دارد - به‌طور قابل توجهی بیشتر از هر یک از رقبای دیگرش، طبق بیانیه مطبوعاتی Agentforce.

مطالعه اخیر MIT نشان داده است که 95% از پروژه‌های آزمایشی هوش مصنوعی سازمانی قبل از وارد شدن به مرحله تولید شکست می‌خورند زیرا شرکت‌ها هنوز با توجیه هزینه‌های این ابزارهای هوش مصنوعی مشکل دارند.