@ai_new_ir

آدام موسری و چالش‌های هوش مصنوعی: فرصت یا تهدید؟


آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اظهار داشت که هوش مصنوعی می‌تواند خلاقیت را تغییر دهد و به افرادی که توانایی خلق محتوا نداشتند، این امکان را بدهد که در مقیاس و کیفیت خاصی محتوا تولید کنند. اما او اذعان کرد که افراد بدخواه نیز قادر به استفاده از این تکنولوژی برای مقاصد ناپسند خواهند بود و کودکان باید بیاموزند که نمی‌توانند صرفاً بر اساس دیدن یک ویدئو به صحت آن باور کنند.

موسری در کنفرانس بلومبرگ Screentime به تأثیرات هوش مصنوعی بر صنعت خلاقیت پرداخت و در پاسخ به نگرانی‌های اخیر MrBeast از تهدیدات هوش مصنوعی برای سازندگان محتوا گفت که بیشتر سازندگان از هوش مصنوعی برای خلق محتوای بهتر استفاده خواهند کرد و نه بازتولید محتوای مشابه MrBeast.

او توضیح داد که اینترنت ظرفیت ایجاد محتوا را برای همه ارزان کرده و هوش مصنوعی نیز هزینه تولید محتوا را تقریباً به صفر می‌رساند. هرچند که این امر هزینه‌های مالی، زیست‌محیطی و انسانی واقعی استفاده از هوش مصنوعی را نادیده می‌گیرد. موسری همچنین به وجود محتواهای ترکیبی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که در آن سازندگان از ابزارهای هوش مصنوعی برای اصلاح رنگ یا فیلترهای مختلف استفاده می‌کنند.

با تغییرات آینده، موسری اذعان کرد که متا در شناسایی محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی مسئولیت دارد اما این کار را به درستی هدف‌گذاری نکرده است. او همچنین اشاره کرد که Meta's Community Notes می‌تواند به شفافیت بیشتر کمک کند. موسری بر اهمیت آموزش به کودکان تأکید کرد که ویدئوها همیشه به معنی وقوع واقعی آن‌ها نیستند.

او همچنین به موضوعات دیگری در مورد آینده اینستاگرام پرداخت، از جمله برنامه‌های آن برای یک اپلیکیشن تلویزیونی و تمرکز بر Reels و DMs به‌عنوان ویژگی‌های اصلی. او اظهار داشت که حضور TikTok در آمریکای شمالی اینستاگرام را به چالش کشیده و به بهبود کار آن کمک کرده است.