@ai_new_ir

همکاری فیگما با گوگل برای افزودن هوش مصنوعی جیمینی به پلتفرم طراحی


فیگما با همکاری جدیدی که با گوگل شکل داده، در تلاش برای افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به پلتفرم طراحی خود است. این شرکت پنج‌شنبه اعلام کرد که با این همکاری، مدل‌های جیمینی مختلفی وارد نرم‌افزار فیگما خواهد شد تا نیازهای در حال تغییر طراحان و تیم‌هایشان را پاسخ دهند.

با این همکاری، جیمینی ۲.۵ فلش، جیمینی ۲.۰ و ایماجن ۴ به ابزارهای فیگما اضافه خواهند شد، در حالی که رابطه شرکت با گوگل کلاد نیز حفظ می‌شود. این اتفاق به کاربران فیگما امکان می‌دهد تا با یک درخواست، تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد و تغییراتی را اعمال کنند. فیگما معتقد است که این افزودنی‌ها فرآیندهای کاری را تسریع خواهد کرد، با استناد به آزمایش‌های قبلی جیمینی ۲.۵ فلش که کاربران تجربه کاهش ۵۰٪ در زمان اجرای ویژگی «ساخت تصویر» شرکت را مشاهده کرده‌اند.

این همکاری یکی از چند همکاری برتر سازندگان هوش مصنوعی است که قصد دارند مدل‌های خود را در برنامه‌های موجود با کاربرهای گسترده ادغام کنند تا در رقابت تجاری تنگاتنگی که برای جذب مصرف‌کنندگان وجود دارد، به پیروزی برسند. این هفته، برای مثال، OpenAI اعلام کرد که کاربرانش می‌توانند با اپلیکیشن‌هایی داخل ChatGPT از جمله اپلیکیشن‌های Spotify، Booking.com، Expedia، Coursera، Zillow، Canva و سایر گفتگو کنند. فیگما نیز در این فهرست بود که نشان می‌دهد، قرارداد با گوگل جیمینی انحصاری نیست.

اخبار قرارداد فیگما همزمان با اعلامیه گوگل درباره جیمینی اینترپرایز، یک پلتفرم گفتگوی هوش مصنوعی که طراحی شده تا هوش مصنوعی را به مشتریان شرکتی در فرآیندهای کاری موجودشان بیاورد، منتشر شد. این یعنی کاربران قادر خواهند بود با اسناد، داده‌ها و اپلیکیشن‌های شرکت‌هایشان گفتگو کنند و مهندسان به ابزارهایی برای ساخت و پیاده‌سازی عامل‌های هوش مصنوعی یا استفاده از مجموعه‌ای از عامل‌های موجود دسترسی خواهند داشت.

گوگل این اخبار را به عنوان پیروزی برای پتانسیل هوش مصنوعی برای افزایش کارایی و بهبود فرآیندهای کاری تلقی کرده است — چیزی که شرکت‌ها انتظار می‌رود برایش پول پرداخت کنند، زیرا به این ادغام‌ها متکی می‌شوند. این یک حرکت استراتژیک در زمانی است که مصرف کنندگان با استفاده‌های مختلف از هوش مصنوعی، سود هنگفتی را به وجود آورده‌اند، در حالی که آزمایش‌های هوش مصنوعی در شرکت‌ها اغلب ناکام بوده‌اند.

برای مقابله با این موضوع، گوگل خاطرنشان کرده که ۶۵٪ مشتریان گوگل کلاد از محصولات هوش مصنوعی این شرکت استفاده می‌کنند.