@ai_new_ir

طرفداران تیلور سوییفت هوش مصنوعی در ویدیوهای جدید او را متهم می‌کنند


برای عرضه دوازدهمین آلبوم خود با نام "زندگی یک شوگرل"، تیلور سوییفت هواداران خود را به یک شکار گنج آنلاین دعوت کرد. این شکار با جستجو برای نام "تیلور سوییفت" در گوگل آغاز شد. اما در حالی که هواداران ویدیوهای مخفی را به عنوان بخشی از این کمپین رونمایی کردند، تعداد کمی از آن‌ها اظهار ناراحتی کردند که بعضی از کلیپ‌ها به نظر می‌رسد با هوش مصنوعی ساخته شده باشند و از این موضوع ناراضی بودند.

در جستجوی گوگل برای نام خواننده، پیام مرموزی ظاهر می‌شود: "۱۲ شهر، ۱۲ در، ۱ ویدیو برای بازکردن."

هواداران باید مکان درها را پیدا می‌کردند، سپس فیزیکی آن‌ها را شناسایی می‌کردند و کد QR را اسکن می‌کردند، که دوازده ویدیوی منحصر به فرد با سرنخ‌های لازم برای حل معما را به نمایش گذاشت. وقتی هواداران عبارت صحیح را در گوگل جستجو کردند، دری نارنجی دوباره ظاهر شد که هواداران باید به صورت جمعی و با 12 میلیون کلیک "بکوبند". در نهایت، در "باز" شد و یک ویدیو ترانه‌نما از آهنگ "سرنوشت اوفلیا" که حجم در پیشروی نارنجی خاص خود در یوتیوب بود، نشان داده شد.

یوتیوب ویدیوی انحصاری برای این قطعه به دست آورد، به علاوه ویدیوهای ترانه‌نمای باقیمانده از آهنگ‌های جدید آلبوم.

گوگل ابتدا شکار گنج را با ویدیویی در اینستاگرام اعلام کرد. ویدیو با نمای هوایی از زمین آغاز می‌شود، سپس به سرعت به یک چشم‌انداز پَستی و پر زرق و برق زوم می‌شود تا زمانی که دری نارنجی را می‌بینیم که نوار جستجوی گوگل روی آن قرار گرفته است.

در حالی که سوییفتی‌ها عاشق معما هستند، برخی با دیدن ۱۲ ویدیوی حاوی سرنخ‌ها که به نظر می‌رسد با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، آزرده شدند. به جای جستجو برای سرنخ‌ها برای رونمایی از ویدیو ترانه‌نمای جدید سوییفت، همان‌طور که سوییفت قصد داشته، بعضی از هواداران به مانند کارآگاهان شروع به بررسی کلیپ‌ها کردن تا نشانه‌هایی از اینکه صحنه‌ها مصنوعی هستند پیدا کنند. هرچند برخی کلیپ‌ها شبیه به ساخت کامپیوتری به نظر می‌رسند، هنوز مشخص نیست که آیا آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند و در صورتی که چنین است، به چه اندازه.

باید منطقی باشد اگر این ویدیوها با استفاده از محصولات هوش مصنوعی گوگل تولید شده باشند. همان‌طور که اوپن‌اِی‌آی مولد ویدیویی جدید سُرا ۲ خود را رونمایی می‌کند، این همکاری با تیلور سوییفت فرصتی خوش‌یمنی برای گوگل خواهد بود تا به میلیون‌ها طرفدار سوییفت نشان دهد مدل وی‌اُو ۳ آن چه کار می‌تواند انجام دهد. گوگل در پاسخ به درخواست اظهار نظر تک‌کرانچ در مورد چگونگی تولید این ویدیوها و اینکه آیا سوییفت و گوگل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خود گوگل برای این فعالیت همکاری کرده‌اند یا خیر، پاسخی نداد. اما باید توجه داشت که تیم سوییفت و گوگل در گذشته برای فعالیت‌های تبلیغاتی مشابهی همکاری کرده‌اند.

استفاده از هوش مصنوعی در آثار خلاقانه مسئله‌ای حساس است. برخی هنرمندان معتقدند این ابزارها می‌توانند به آن‌ها کمک کنند، در حالی که دیگران به نحوه‌ای که مدل‌های زبانی بزرگ بر اساس آثارشان بدون رضایت آموزش داده می‌شوند، اعتراض کرده‌اند و عملاً از کارهای خود هنرمندان برای ایجاد فناوری‌ای استفاده می‌کنند که می‌تواند معیشت آن‌ها را تهدید کند.

حتی سوییفت خود در مورد خطرات هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده است زمانی که رئیس‌جمهور دونالد ترامپ تصویری ایجاد شده با هوش مصنوعی از حمایت سوییفت از کمپین خود در سال گذشته پست کرد؛ این اتفاق او را وادار به حمایت از کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور سابق که در برابر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کرد، کرد.

تنش پیرامون استفاده احتمالی سوییفت از هوش مصنوعی به دلیل شهرت خود او در صنعت موسیقی تقویت شده است. هرچند هوش مصنوعی ممکن است برای برخی هنرمندان به عنوان روشی برای کاهش هزینه‌ها جذاب باشد، این موسیقیدان میلیاردی تمام امکانات لازم برای به واقعیت تبدیل کردن صحنه‌های فانتزی از ویدیوهای تبلیغاتی خود را دارد.