@ai_new_ir

استارتاپ Paid و مدل صورتحساب مبتنی بر نتایج؛ جذب سرمایه ۲۱ میلیون دلاری


تیم Paid به رهبری مانی مدینا که پیش از این به خاطر استارتاپ Outreach با ارزش‌گذاری ۴.۴ میلیارد دلاری شناخته شده بود، در جذب سرمایه‌گذاران با استارتاپ جوان خود موفق عمل کرده است.

این استارتاپ اخیراً یک دوره سرمایه‌گذاری بذر بیش از ظرفیت را با جمع‌آوری ۲۱.۶ میلیون دلار در سطح رهبری Lightspeed به پایان رساند. با در نظر گرفتن ۱۰ میلیون دلار دیگر که در مرحله پیش‌بذر در ماه مارس جمع‌آوری شد، Paid مستقر در لندن تاکنون موفق به جمع‌آوری ۳۳.۳ میلیون دلار شده است و هنوز به سری A دست نیافته است. یک منبع آشنا به معامله می‌گوید ارزش‌گذاری این استارتاپ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است.

Paid در ماه مارس با ارائه یک سهم جدید و جالب به دنیای عوامل هوشمند، وارد صحنه شد: به جای ارائه عوامل هوشمند، این شرکت روشی برای ساختارها ارائه می‌کند تا بتوانند بر اساس ارزش‌آفرینی که عوامل ارائه می‌دهند، از مشتریان خود هزینه بگیرند. این موضوعی رشد‌یافته در دنیای هوش مصنوعی است که به آن صورتحساب مبتنی بر نتایج نیز گفته می‌شود.

Manny Medina می‌گوید که Paid به سازندگان عوامل هوشمند کمک می‌کند تا بتوانند برای نقاط صرفه‌جویی در حاشیه که از طریق عوامل خود به مشتریان‌شان ارائه می‌دهند، شروع به گرفتن هزینه کرنا. و این یک روش جدید برای محاسبه هزینه‌های نرم‌افزاری در دوران هوش مصنوعی است.

روش هزینه به ازای هر کاربر در دوران SaaS و خرید و نصب یک‌باره آن در دوران کلاینت/سرور، دیگر جواب نمی‌دهد. چرا که سازندگان عوامل باید هم به ارائه‌دهندگان مدل و هم به ارائه‌دهندگان خدمات ابری هزینه پرداخت کنند. استفاده نامحدود ممکن است آن‌ها را به سمت ضرر کشاند. (استارتاپ‌های کدنویسی vibe معمولاً از این مسأله رنج می‌برند).

ارائه‌دهندگان عوامل به جای این‌که فقط هزینه‌ی ماهانه برای یک تعداد محدودی از اعتبارها بگیرند، باید نشان دهند که عامل به چه اندازه ارزش به مشتریان‌شان ارائه می‌دهد، زیرا عوامل در اکثر قسمت‌ها در پس‌زمینه در حال اجرا هستند.

همچنین، یکی از مشتریان اولیه استارتاپ، نرم‌افزار اتوماسیون فروش ویروس‌گونه‌ای به نام وارث است. این استارتاپ اخیراً با ERP Vendor IFS به عنوان یک مشتری جدید قرارداد امضا کرده است.

Alexander Schmitt از Lightspeed می‌گوید که طی سه سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های این شرکت سرمایه‌گذاری بالغ بر 2.5 میلیارد دلار در زمینه زیرساخت‌های هوش مصنوعی و لایه کاربردی کرده است و مشاهده کرده که بیشتر آزمایش‌های هوش مصنوعی ناکام مانده‌اند.

او معتقد است که Paid در رویکرد خود بی‌نظیر است و می‌گوید «این چیزی است که هنوز هیچ‌کسی دیگری به آن نپرداخته است.» بدون شک، اگر این واقعاً به عوامل هوشمند کمک کند تا به طور گسترده‌تر وارد بازار کار شوند، بیشتر توجه به سمت قیمت‌گذاری بر اساس نتایج جلب خواهد شد.