@ai_new_ir

تحول خدمات AI شاید سخت‌تر از چیزی باشد که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند


سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال یافتن مزیت عظیم سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی هستند تا کسب‌وکارهای خدماتی سنتی را به شکل فناوری پیشرفته تبدیل کنند و تا حد ممکن کارها را اتومات کنند. استراتژی آن‌ها شامل خرید شرکت‌های خدماتی حرفه‌ای و پیاده‌سازی هوش مصنوعی است تا از طریق بهینه‌سازی جریان نقدی، شرکت‌های بیشتری را جذب کنند.

جنرال کاتالیست به عنوان پیشرو در این زمینه، 1.5 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری اخیر خود را به استراتژی 'خلقت‌محور' اختصاص داده است. در این استراتژی، بر ایجاد شرکت‌های نرم‌افزاری بومی هوش مصنوعی تمرکز می‌کنند. پس از آن این شرکت‌ها به عنوان وسیله‌ای برای خرید شرکت‌های مستقر در همان بخش‌ها و مشتریان آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مارک بارگاوا از جنرال کاتالیست می‌گوید: 'خدمات جهانی درآمد سالانه 16 تریلیون دلاری دارد، در حالی که درآمد نرم‌افزار تنها 1 تریلیون دلار است.' او اضافه می‌کند که جاذبه سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار همیشه حاشیه بالاتر آن بوده است. اگر بتوانید کسب‌وکارهای خدماتی را نیز اتومات کنید و حتی در مراکز تماس تا 70 درصد از وظایف اصلی را به هوش مصنوعی بسپارید، ریاضیات بسیار جذاب می‌شود.

اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این تحول شاید پیچیده‌تر از آن چیزی باشد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند. بر اساس مطالعه‌ای جدید، کارمندان با چالش‌های 'کاربیخود' درگیرند که یک مشکل جدی برای بهره‌وری سازمان‌ها ایجاد می‌کند.

در نهایت، با وجود امید به موفقیت، می‌تواند چالش‌های زیادی به همراه داشته باشد که سرمایه‌گذاران باید در نظر بگیرند تا از تحولات مورد انتظار خود اطمینان حاصل کنند.