@ai_new_ir

دوست‌ناپذیرها: تبلیغ عجیب ۱ میلیونی AI Friend در مترو نیویورک


اگر اخیراً سوار متروی نیویورک شده‌اید، احتمالاً تبلیغات سفید ساده‌ای را دیده‌اید که یک دستگاه پوشیدنی هوش مصنوعی به نام Friend را تبلیغ می‌کنند.

آوی شیفمن، مدیرعامل، به Adweek گفت که شرکت بیش از ۱ میلیون دلار برای یک کمپین تبلیغاتی با بیش از ۱۱,۰۰۰ کارت روی واگن‌های مترو، ۱,۰۰۰ پوستر روی سکوها و ۱۳۰ پانل شهری هزینه کرده است. برخی ایستگاه‌ها، مانند خیابان غربی ۴۴، به‌وسیله تبلیغات Friend کاملاً پوشیده شده‌اند.

شیفمن اظهار داشت: "این اولین کمپین بزرگ جهانی AI است." (تبلیغات دیگری از AI بوده‌اند که چندان مؤثر نبوده‌اند، اما شاید نه تبلیغاتی با این مقیاس.) او آن را "قمار بزرگی" توصیف کرد و افزود: "من پول زیادی باقی ندارم."

دستگاه ۱۲۹ دلاری Friend بحث‌برانگیز بوده، به گونه‌ای که نویسندگان مجله Wired اخیراً از نظارت دائمی آن انتقاد کرده و اعلام کردند: "من دوستم را دوست ندارم." به‌طور مشابه، بعضی از تبلیغات Friend با پیام‌هایی دستکاری شده‌اند که آن را "سرمایه‌داری نظارتی" می‌نامیدند و تماشاگران را تشویق می‌کردند تا "دوستان واقعی پیدا کنند."

شیفمن گفت که "می‌داند مردم در نیویورک از AI متنفرند... احتمالاً بیش از هر جای دیگری در کشور،" بنابراین عمداً با فضای خالی زیادی تبلیغات خریده تا "به طور اجتماعی درباره این موضوع نظر دهند."

منبع: TechCrunch