@ai_new_ir

استارتاپ هوش مصنوعی صدایی Keplar جایگزین تحقیقات بازاری سنتی می‌شود


برای چندین دهه، شرکت‌های Fortune 500 برای کسب اطلاعات ارزشمند دربارهٔ رضایت مشتریان خود مجبور بودند که از شرکت‌های تحقیقات بازار کمک بگیرند. این خدمات هم هزینه‌های زیادی داشتند و هم زمان‌بر بودند.

Keplar که یک استارتاپ در حوزهٔ تحقیقات بازار است، از هوش مصنوعی صدایی برای انجام مصاحبه با مشتریان استفاده می‌کند و به مشتریان خود این مزیت را می‌دهد که سریع‌تر و با هزینه‌ای کمتر به تحلیل‌های مورد نظر خود دست یابند. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که موفق به جذب 3.4 میلیون دلار سرمایه اولیه شده است که توسط Kleiner Perkins و با مشارکت شرکت‌های SV Angel، Common Metal و South Park Commons صورت گرفته است.

ایدهٔ Keplar در سال 2023 شکل گرفت؛ زمانی که دروف گلیانی که سابقاً به‌عنوان مهندس در گوگل فعالیت می‌کرد و بر روی مدل‌های AI صدایی و گفتاری کار می‌کرده و ویلیام ون، مهندس یادگیری ماشین، در برنامهٔ تکمیل‌کنندگان South Park Commons شرکت کردند.

این دو با محققان بازار و مدیران برند صحبت کردند و دریافتند که ابزارهایی که این متخصصان به آنها وابسته‌اند — نظیر نظرسنجی‌های مکتوب و مصاحبه‌هایی که توسط انسان‌ها انجام می‌شود — اکنون می‌توانند با AI مکالمه‌گر جایگزین شوند.

با Keplar، شرکت‌ها می‌توانند در عرض چند دقیقه مطالعات خود را راه‌اندازی کنند. پلتفرم استارتاپ توانایی دارد هر سوالی دربارهٔ محصول را به یک راهنمایی برای مدیریت مصاحبه تبدیل کند. دستیار صدایی Keplar سپس به شرکت‌کنندگان دسترسی پیدا می‌کند و از آنها سوالات عمیق‌تری می‌پرسد تا بفهمد که مشتریان چه چیزهایی را دربارهٔ محصول دوست دارند یا ندارند.

اگر Keplar به CRM مشتری دسترسی داشته باشد، محقق صدایی AI با مشتریان موجود تماس خواهد گرفت. نتایج مکالمات با AI سپس در قالب گزارشات و پاورپوینت‌ها ارائه می‌شوند، مشابه آنچه که معمولاً توسط محققان انسانی بازار ارائه می‌شوند.

اتکا به روبات‌های صدایی قبل از پیشرفت در مدل‌های زبان بزرگ ممکن نبود. اما اکنون هوش مصنوعی صدایی تا حدی خوب شده است که شرکت‌کنندگان در مطالعه گاهی فراموش می‌کنند با AI صحبت می‌کنند.

مشتریان استارتاپ شامل Clorox و Intercom هستند. Keplar تنها شرکتی نیست که در تلاش برای سر و شاخ شدن با بازار تحقیقاتی مشتری است. رقبا بزرگتری مانند Outset که 17 میلیون دلار از 8VC جذب کرده و Listen Labs که 27 میلیون دلار از Sequoia در ماه آوریل جذب کرده، نیز در این زمینه فعال هستند.