@ai_new_ir

آمازون دستیار هوشمند جدیدی برای کمک به فروشندگان معرفی کرد


آمازون روز چهارشنبه اعلام کرد که یک ابزار هوش مصنوعی همیشه فعال و آماده به خدمت معرفی کرده که به فروشندگان در پلتفرم خود کمک می‌کند تا کسب‌وکارهایشان را مدیریت کنند. این شرکت دستیار فروش را به‌روزرسانی کرده تا کارهای مختلف را به نمایندگی از فروشنده‌ها انجام دهد.

آمازون در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود نوشت: «قابلیت‌های AI ایجنتیک ما به صورت یکپارچه در طول تجربه‌ی فروش عمل می‌کنند، به این معنی که فروشندگان می‌توانند از انجام تمامی وظایف توسط خودشان به همکاری با یک دستیار هوشمند که به صورت پیش‌دستانه برای آن‌ها کار می‌کند، اما همیشه کنترل در دستان فروشنده است، پیشرفت کنند.» دستیار فروش قادر خواهد بود از عملیات‌های معمولی تا استراتژی‌های پیچیده‌ی کسب‌وکار را مدیریت کند تا فروشندگان بتوانند بر نوآوری و رشد تمرکز کنند.

به گفته‌ی آمازون، دستیار فروش می‌تواند نه تنها سلامت حساب و موجودی را نظارت کند، بلکه در توسعه‌ی استراتژی‌ها و اقدام به عمل در صورت مجاز بودن کمک کند.

به عنوان مثال، وقتی فروشنده‌ای در حال بررسی موجودی خود است، دستیار فروش محصولات کم‌تکاپو را قبل از باز شدن هزینه‌های طولانی مدت ذخیره سازی شناسایی می‌کند و پیشنهاد می‌دهد آیا ترک محصول به همان شکل معقول است، قیمت را کاهش دهد یا آن را به طور کلی حذف کند. دستیار فروش همچنین قادر خواهد بود الگوهای تقاضا را تجزیه و تحلیل کرده و پیشنهادات حمل و نقل را آماده کند.

این دستیار علاوه بر این که به طور مداوم وضعیت حساب فروشنده را نظارت می‌کند، مشکلات و اقدامات احتمالی را مشخص می‌کند، مانند لیست‌های موجودی که ممکن است با مقررات جدید ایمنی محصولات مغایرت داشته باشند. همچنین می‌تواند به صورت خودکار اطمینان حاصل کند که تمامی محصولات فروشنده با نیازمندی‌های رعایت در تمامی کشورهایی که فروخته می‌شود، مطابقت دارند.

تجارت مبتنی بر ایجنتک یک حیطه جذاب برای شرکت‌های فناوری است، که آینده‌ای را تصور می‌کنند که ایجنت‌ها می‌توانند معامله‌ها را آغاز یا خریدها را به نمایندگی از مشتریان خود انجام دهند. در همین راستا، گوگل پروتکل پرداخت جدیدی برای تراکنش‌های ایجنتیک رونمایی کرده، هرچند که آمازون به عنوان شریک نام برده نشده است.

آمازون همچنین اعلام کرده که ایجنتک AI را به تبلیغات هم‌سو می‌کند، که به فروشندگان این امکان را می‌دهد که آگهی‌های تبلیغاتی خود را از طریق دستورات مکالمه‌ای توسعه دهند.

اعلام امروز تازه‌ترین ابزارهای AI ای است که آمازون برای فروشندگان ثالث در پلتفرم خود عرضه کرده است. ابزارهایی دیگر شامل یک تولید کننده ویدئو برای تبلیغات و یک ابزار AI تولیدی که به تجار برای بهبود فهرست محصولاتشان کمک می‌کند.

منبع: TechCrunch