@ai_new_ir

گوگل به عنوان 'بازیگر بد' توسط مدیرعامل People متهم به دزدی محتوا شد


مدیرعامل بزرگترین ناشر دیجیتال و چاپی ایالات متحده، گوگل را به عنوان بازیگر بدی معرفی کرده است که برای حمایت از محصولات هوش مصنوعی خود، وب‌سایت‌های آن‌ها را خزیده و محتوای آن‌ها را دریافت می‌کند.

نیل ووگل، مدیرعامل People, Inc.، ناشری که بیش از ۴۰ برند از جمله People، Food & Wine و سایرین را اداره می‌کند، بیان کرد که گوگل به روشی ناعادلانه بازی می‌کند زیرا از یک خزنده برای شاخص‌سازی وب‌سایت‌ها و همچنین برای محصولات هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند.

ووگل در کنفرانس Fortune Brainstorm Tech اعلام کرد که حدود ۳ سال پیش جستجوی گوگل بیش از ۶۵٪ از ترافیک شرکت آن‌ها را تشکیل می‌داد و اکنون به حدود ۲۰٪ کاهش یافته است.

او افزود: «من شکایتی ندارم، ما توانستیم مخاطبان و درآمد خود را افزایش دهیم و وضعیت‌مان خوب است. اما آنچه صحیح نیست این است که شما نمی‌توانید محتوای ما را برای رقابت با خودمان بردارید.»

ووگل معتقد است ناشران به اهرم بیشتری در دوره هوش مصنوعی نیاز دارند و به همین دلیل باید خزندگان هوش مصنوعی را مسدود کنند تا بتوانند به معاملات محتوایی مجبور شوند. شرکت او، برای مثال، با OpenAI، به عنوان یک بازیگر خوب، معامله‌ای دارد.

گوگل نمی‌تواند مسدود شود زیرا این کار باعث می‌شود وب‌سایت‌های ناشر ایندکس نشوند و آن ۲۰ درصد ترافیک باقیمانده از دست برود.

جانیس مین، سردبیر و مدیرعامل Ankler Media با این نظر ووگل موافق است و شرکت‌های تکنولوژی بزرگ مانند گوگل و متا را به عنوان «دزد محتوا» می‌خواند.

متیو پرینس، مدیرعامل Cloudflare نیز راه‌حل‌های قانونی مانند قانون کپی‌رایت را برای مبارزه با شرکت‌های هوش مصنوعی به چالش کشید و معتقد است باید راه‌هایی جدید برای این موضوع پیدا شود.

او اعلام کرد که «تمام مشکلات جهان در سطحی ناشی از گوگل است» زیرا این غول جستجو به ناشران معامله بر روی ترافیک به جای خلق محتوای اصیل را آموزش داده است. با این حال، او اعتراف کرد که گوگل هم‌اکنون در شرایط رقابتی دشواری قرار دارد.